Parkeren

In Valkenburg is het mogelijk om betaald te parkeren met digitaal Stadsparkeren.

Stadsparkeren werkt heel simpel

U parkeert uw auto op een betaalde parkeerplaats en checkt in via,

– uw Valkenburgpas

– kentekenherkenning (parkeergarage Aan de Kei)

– uw mobiele telefoon (via de app Stadsparkeren, bellen of sms’en)

Na afloop checkt u op dezelfde manier weer uit. U betaalt per minuut en maandelijks achteraf via automatische incasso. Stadsparkeren is actief in meer dan 140 gemeenten.

De voordelen van Stadsparkeren in Valkenburg

– gratis parkeren van 8.00 tot 11.00 uur, ook in parkeergarage Aan de Kei

– u betaalt nooit meer dan de tijd dat u parkeert

– de slagbomen openen automatisch in Aan de Kei

– niet meer in de rij bij de betaalautomaat

– geen kleingeld meer nodig

– nooit meer een bekeuring

Aktie: Meld u tot 31 december 2018 gratis aan en ontvang 5 euro parkeertegoed

Aanmelden doet u eenvoudig hier!

Op onderstaande kaart vindt u alle betaalde parkeerterreinen die in en aan de rand van het centrum van Valkenburg liggen. De kaart is interactief. Plaats uw muis op een blauw parkeerplaatssymbool voor informatie over openingstijden en tarieven van het betreffende parkeerterrein.

Hoe meld ik mij aan bij Stadsparkeren voor een Valkenburgpas?

Dit kunt u doen via http://www.stadsparkeren.nl/aanmelden/ , via het e-mailadres info@stadsparkeren.nl of via het telefoonnummer 0900 – 12345 46 (40 cent per minuut).

Kan ik een Valkenburgpas komen ophalen bij het gemeentehuis?

Nee, dit is niet mogelijk. Dit wordt namelijk geregeld via de organisatie van Stadsparkeren.

Ik wil mijn aanmelding of abonnement bij Stadsparkeren afzeggen, hoe doe ik dat?

Dit kan telefonisch via het telefoonnummer 0900 – 12345 46 (40 cent per minuut) of via het e-mailadres info@stadsparkeren.nl.

Hoe kan ik mijn kenteken wijzigen?

Indien u uw kenteken wilt wijzigen kunt u dat doen via de website www.stadsparkeren.nl en inloggen met uw inloggegevens. Uw telefoonnummer is tegelijkertijd uw gebruikersnaam. U kunt ook een e-mail sturen met uw persoonlijke gegevens naar info@stadsparkeren.nl. Indien u geen internet heeft kan dit telefonisch via 0900-1234546 (40 cent per minuut).

Er wordt vermeld dat parkeren met Stadsparkeren gratis is. Toch moet ik kiezen tussen een abonnement of per betalen per transactie. Wat is hiervan het doel?

De organisatie Stadsparkeren levert als dienst een service om op een snelle en eenvoudige manier betaald te kunnen parkeren. Als extra service kunt u tussen 08.00 uur en 11.00 uur gratis parkeren in parkeergarage Aan de Kei. Gratis betekent ook daadwerkelijk gratis. Blijft u echter langer geparkeerd dan 11.00 uur, dan moet u parkeergeld betalen. Dit kan op twee manieren:

  • Abonnement: u betaald 2 euro per maand abonnementskosten en de gebruikelijke parkeerkosten. Dit is het gunstigst als u vaker dan acht keer per maand betaald parkeert.
  • Per transactie: elke keer als u betaald parkeert betaalt u de gebruikelijke parkeerkosten plus 25 eurocent.

Ik heb geen internet. Hoe meld ik mij aan bij Stadsparkeren?

Dit kunt u doen via telefoonnummer 0900 – 12345 46 (40 cent per minuut).

Ik heb geen internet, hoe vraag ik een Valkenburgpas aan?

De Valkenburgpas is een pas die u krijgt toegestuurd als u zich aanmeld bij Stadsparkeren. Dit kunt u doen via telefoonnummer 0900 – 12345 46 (40 cent per minuut).

Waar kan ik nog meer gebruik maken van Stadsparkeren?

Op dit moment bij meer dan 140 gemeentes. Voor het actuele overzicht bezoek http://www.stadsparkeren.nl/uw-gemeente/.

Wat zijn de voordelen van Stadsparkeren?

De voordelen van Stadsparkeren op een rijtje:

  • U betaalt alleen de daadwerkelijke parkeertijd dus nooit teveel
  • Altijd voordelig, géén verplicht abonnement
  • Geen boete als je wat later terug bij de auto bent
  • Niet meer in de rij staan bij de parkeerautomaat
  • Zowel op straat als in parkeergarage te gebruiken
  • Geen kleingeld meer nodig
  • Rustig winkelen omdat de parkeertijd niet afloopt
  • Vooraf niet nadenken over benodigde parkeertijd
  • Niet terug naar de auto om het kaartje achter de voorruit te plaatsen
  • Te gebruiken in ruim 140 gemeenten in Nederland
  • Maandelijks achteraf betalen
  • Diverse aan- en afmeld mogelijkheden
  • Altijd direct opzegbaar

Wat is het verschil tussen Stadsparkeren en aanbieders zoals Yellowbrick en Parkmobile?

Er zijn geen grote verschillen tussen de verschillende aanbieders. Belangrijk is de hoogte van de transactiekosten of abonnementskosten. Het grote voordeel van Stadsparkeren is het gratis parkeren tussen 08.00 uur en 11.00 uur in de parkeergarage Aan de Kei. Dit is een voordeel dat andere aanbieders niet bieden.

Hoe werkt parkeren met een Valkenburgpas op het Walramplein of Berkelplein?

U houdt uw pas kort voor een speciale lezer bij de parkeerplaats. U ziet in het scherm dat u bent aangemeld. Ook staat het kenteken vermeld. Bij vertrek houdt u uw pas opnieuw tegen de scanner. U krijgt dan een melding dat de auto is afgemeld.

Let op: Staat er op het scherm ‘aan- of afmelden via GSM’? Dan is de verbinding met Stadsparkeren waarschijnlijk verbroken. U kunt u dan aanmelden met uw mobiel (door te bellen of door een sms te sturen).

Let wel: aan uw account kunt u meerdere kentekens koppelen. Aan uw pas maar 1 kenteken. Met het kenteken zoals gekoppeld aan de pas kunt u parkeren middels de pas, bel, sms, app en kentekenherkenning. Met het 2e gekoppelde kenteken kunt u parkeren door bel, sms of app parkeren.

 

Mijn vraag staat er niet bij, waar kan ik meer informatie vragen?

Wij raden u aan contact op te nemen met Stadsparkeren. Dit kan via de website www.stadsparkeren.nl/vragen, info@stadsparkeren.nl of als u geen internet heeft, telefonisch via 0900 – 12345 46 (40 cent per minuut).

Wat is een Valkenburg toegangspas?

Een toegangspas is een Valkenburgpas die alleen inwoners met eigen parkeergelegenheid in het autoluwe centrum ontvangen.